روز گذشته سونی رسما عرضه آپدیتی از بازی Ghost of Tsushima برای PS5 و PS4 تحت نام Ghost of Tsushima Director’s Cut را تایید کرد.
یکی از آخرین انحصاری های کنسول نسل هشتمی سونی، بازی Ghost of Tsushima بود که استودیوی ساکرپانچ مسئولیت ساخت آن را عهده دارد بود و در روزهای واپسین نسل هشتم روانه بازار شد. همانند اکثر انحصاری های دیگر پلی استیشن، این بازی نیز با اقبال فوق العاده ای روبرو شد و فروش بسیار خوبی را نیز تجربه کرد. همین امر، عرضه آن برای کنسول پلی استیشن ۵ را نیز به امر قطعی تبدیل نمود. در همین رابطه، روز گذشته، سازنده بازی، ساکرپانچ، از عرضه نسخه ای از بازی Ghost of Tsushima برای PS5 و PS4 تحت نام Ghost of Tsushima Director’s Cut خبر داد که چندین منطقه جدید را به این بازی جهان باز خواهد افزود و برخی محتوای انحصاری را نیز در اختیار گیمرهای پلی استیشن ۵ قرار خواهد داد.
جزئیات بیشتر از بازی Ghost of Tsushima برای PS5
بر اساس گزارش منتشرشده از سوی ساکر پانچ، جزیره Iki، منطقه جدیدی خواهد بود که به نسخه بروزشده Ghost of Tsushima اضافه خواهد شد. همانگونه که علاقمندان به این بازی اطلاع دارند، داستان اصلی بازی در ژاپن فئودالی ۷۰۰ سال قبل جریان دارد و در آن، جزیره ایکی نیز همانند جزیره سوشیما، مورد حمله مغول ها قرار گرفته است. در بخش جدید داستانی بازی، قهرمان داستان، جین ساکای، برای بررسی وضعیت جزیره ایکی، روانه این جزیره می شود، اما تقدین به گونه ای رقم می خورد که او درگیر برخی اتفاقات به شدت شخصی خود شود و ناچار به تکرار برخی خاطرات از گذشته خود شود.
بازی Ghost of Tsushima Directors’ Cut به عنوان یک بازی مستقل، بر روی پلی استیشن ۵ قیمتی ۷۰ دلاری و بر روی پلی استیشن ۴ قیمتی ۶۰ دلاری خواهد داشت. با این وجود، افرادی که نسخه اصلی بازی را بر روی PS4 خریداری کرده باشند، برای آپگرید به این نسخه، هزینه کمتری را پرداخت خواهند کرد. به طور دقیق تر، در صورتی که نسخه استاندارد بازی که در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۰ به بازار آمد را خریداری کرده باشید، می بایست برای ارتقای آن به نسخه Director’s Cut بر روی PS4 مبلغ ۲۰ دلار و بر روی PS5 مبلغ ۳۰ دلار را پرداخت کنید. همچنین، کسانی که این نسخه را برای کنسول PS4 خود خریداری کنند، می توانند بعدا با پرداخت تنها ۱۰ دلار، بازی خود را به نسخه PS5 آپگرید کنند.
به گفته استودیوی سازنده بازی، نسخه Director’s Cut بازی بر روی کنسول قدرتمندتر پلی استیشن ۵، زمان بارگذاری بسیار بهتری خواهد داشت و رزولوشن ۴K را به طور تمام و کمال به گیمرها ارائه خواهد داد. ضمن اینکه، نرخ فریم بازی در این رزولوشن نیز برابر با ۶۰ FPS اعلام شده است. همچنین، تریگرهای تطبیقی و فیدبک های هپتیک پیچیده دسته های دوال سنس نیز توسط این بازی پشتیبانی خواهند شد. بد نیست بدانید که گیمرهای PS5 هم اکنون می توانند نسخه اوریجینال بازی Ghost of Tsushima را به واسطه قابلیت Backwards Compatibility بر روی کنسول خود تجربه کنند. این بازی بر روی PS5 با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود.
همچنین، سیوگیم های نسخه اصلی بازی، قابل انتقال به آپدیت جدید بازی بر روی PS4 و PS5 خواهند بود. این امر با توجه به اینکه جزیره Iki و محتوای مرتبط با آن، از ابتدای فصل دوم بازی قابل دسترسی خواهند بود، اهمیت زیادی دارد. به همراه این بروزرسانی، نسخه Director’s Cut همچنین آپدیتی رایگان را هم در اختیار خریداران نسخه اوریجینال بازی بر روی PS4 قرار می دهد که مد تصویربرداری را به بازی اضافه می کند. همچنین، امکان تغییر و تنظیم دوباره کلیدهای دسته و قابلیت قفل شدن بر روی هدف در حین مبارزات، از مواردی هستند که به بازی افزوده خواهند شد. همچنین، مدی کاملا جدید نیز در انتظار خریداران بازی خواهد بود که Sucker Punch به زودی اطلاعات بیشتری را از آن منتشر خواهد کرد.