بازی Hogwarts Legacy برای PS5 ضمن پشتیبانی کامل از قابلیتهای ویژه دستههای دوال سنس، از زمان بارگذاری پایینتر و مدهای گرافیکی نیز برخوردار خواهد بود.
استودیوی آوالانچ برادران وارنر هفته گذشته اطلاعاتی را در خصوص نسخه پلی استیشن بازی Hogwarts Legacy منتشر کرد و در آن جزئیات پشتیبانی این بازی از قابلیتهای انحصاری PS5 را تشریح کرد.
قابلیتهای انحصاری بازی Hogwarts Legacy برای PS5
به گفته یکی از مسئولین این استودیو در وبلاگ پلی استیشن، دستههای دوال سنس در حقیقت نقش چوبدستی کاربر را در این بازی ایفا خواهند کرد. تریگرهای تطبیقی این دستهها در برابر برخی طلسمها مقاومت میکنند؛ در حالی که طلسمهای ضعیفتر مقاومت کمتری دارند. به لطف این قابلیت، حس کامل خواندن طلسمها سنگینتر کاملا به کاربر منتقل خواهد شد.
همچنین حس سنگینی ایجاد طلسمهای دفاعی نظیر Protego هم از طریق دستهها به کاربر انتقال مییابد.
البته کاربری دستههای دوال سنس تنها به خواندن طلسمها محدود نمیشود؛ بلکه در تمامی محیطهای متنوع بازی نیز میتوانید حس و حال خاص و منحصربفرد محیط را از این دستهها بگیرید. به عنوان مثال، زمانی که سوار بر یک هیپوگریف هستید و در آسمان پرواز میکنید!
بعلاوه، نورهای دسته دوال سنس متناسب با رنگ گروه کاربر تغییر خواهد کرد. مثلا برای گروه ریونکلا به رنگ آبی و برنزی، برای گریفندور قرمز و طلایی، برای اسلیترین سبز و نقرهای و برای هافلپاف زرد و مشکی!
تیم سازنده همچنین تایید کرد که بازی Hogwarts Legacy برای PS5 از دو مد مختلف عملکردی بر روی این کنسول پشتیبانی خواهد کرد. به این ترتیب کاربران حق انتخاب خواهند داشت که اولویت گیم پلی خود را به نرخ فریم بالاتر اختصاص دهند یا جزئیات گرافیکی بالاتر را به نرخ فریم ترجیح دهند. با این حال جزئیات بیشتر این امر مانند نرخ فریم پیشنهادی در هر دو مد هنوز مشخص نیست.
علاوه بر این، تکنولوژی صدای سه بعدی Tempest نیز به طور کامل توسط این بازی پشتیبانی خواهد شد؛ به طوری که مثلا صدای بال زدن هیپوگریفها از اسپیکر دسته دوال سنس به گوش خواهد رسید!
سازندگان بازی همچنین تاکید کردند که بازی از حافظههای SSD کنسول پلی استیشن ۵ استفاده خواهد کرد. به این ترتیب چه در جابجاییهای معمولی بازی و چه در فست تراول میتوانید انتظار از زمان سریعتر بارگذاری کمک بگیرید.
لازم به ذکر است که علیرغم این که تیم جی کی رولینگ، نویسنده رمانهای هری پاتر، به طور کلی در فرآیند ساخت بازی با برادران وارنر همکاری داشته است، اما داستان بازی توسط او نوشته نشده است.