یوبی سافت اعلام کرد که مسئولیت ساخت ریمیک Prince of Persia به عهده خالق سهگانه اصلی این مجموعه، یوبی سافت مونتریال محول شده است.
ظاهرا روند توسعه بازسازی Price of Persia: The Sands of Time دستخوش تغییرات بزرگی شده است؛ چراکه یوبی سافت امروز اعلام کرد که از این به بعد، مسئولیت ساخت این بازسازی بر عهده خالق سهگانه اصلی این مجموعه، یعنی استودیوی Montreal خواهد بود.
جزئیات بیشتر از تغییر در مراحل ساخت ریمیک Prince of Persia
پیش از این، استودیوهای یوبی سافت پون و یوبی سافت بمبئی مسئولیت ساخت این بازسازی را بر عهده داشتند. با این حال یوبی سافت در بیانیهای اعلام کرد که تیم توسعه استودیوی مونتریال از هم اکنون مشغول کار بر روی بررسی پیشروی مراحل ساخت بازی، با هدف ارائه بهترین تجربه ممکن هستند. با این حال، این کمپانی در خصوص زمان عرضه بازی اظهارنظری نکرد و تنها به این نکته اشاره کرد که زمانی که بازی آماده باشد، رونمایی از آن انجام خواهد شد.
یوبی سافت همچنین به این نکته اشاره نکرد که آیا استودیوی مونتریال دنباله کار تیم قبلی را پیش خواهد گرفت یا مراحل ساخت ریمیک Prince of Persia را از ابتدا دنبال خواهد کرد.
یوبی سافت ریمیک نسخه اول شاهزاده ایرانی را در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ رسما معرفی کرد و ژانویه ۲۰۲۱ را به عنوان تاریخ عرضه آن به بازار معرفی کرد. با این حال، این زمان عرضه کمی بعد به مارس ۲۰۲۱ موکول شد و سرانجام تا تاریخی نامعین به تعویق افتاد. این کمپانی بهینهسازی جزئیات گرافیکی، مبارزات و طراحی جدید سیستم هدفگیری به منظور ارائه بهترین کیفیت بر روی PC و کنسولهای نسل هشتم و نهم را به عنوان دلیل این تعویق اعلام کرد.
با این حال، در ماه اکتبر سال گذشته، یوبی سافت زمان عرضه این بازسازی را سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ عنوان کرد. با این وجود مشخص نیست که آیا تغییر کنونی در استودیوی مسئول ساخت این بازی، بار دیگر فرآیند ساخت را به تعویق خواهد انداخت یا خیر.
نسخه اصلی Prince of Persia: The Sands of Time نوزده سال پیش در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد. این بازی در زمان عرضه به موفقیت فوقالعادهای دست پیدا کرد. همین موفقیت باعث خلق سهگانهای از این مجموعه شد که به تریلوژی شنهای زمان معروف شد.